پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری
نوشته شده در تاريخ برچسب:سیل,مسجدسلیمان,باران, توسط عــلــی چراغیان |

فرماندار مسجدسلیمان گفت: نبود پوشش گیاهی مناسب در دامنه كوه‌های موجود در اطراف شهر مسجدسلیمان موجب می‌شود كه پس از هر بارندگی نسبتا شدید، دامنه كوه‌ها شسته شده و معابر و كوچه‌های این شهر دچار آب‌گرفتگی شوند. 

محمد خانچی اظهار كرد: مسجدسلیمان شهری است كه از نظر توپوگرافی شرایطی كوهستانی دارد و در جاده‌ها و خیابان‌های این شهر هم زیرساخت‌های مطلوبی برای دفع آب‌های سطحی وجود ندارند، به همین دلیل بارش باران موجب بروز آسیب‌هایی جدی در مسجدسلیمان می‌شود.

وی افزود: به دلیل نبود شبكه فاضلاب و كانال‌های دفع آب‌های سطحی، پس از بارش باران، معابر به سرعت دچار آب‌گرفتگی می‌شوند كه این مساله مشكلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌كند. همچنین شسته شدن دامنه كوه‌ها و ریزش‌هایی كه ممكن است در اثر آن ایجاد شود محورهای برون‌شهری را هم مسدود كرده و مانع تردد خودروها می‌شود.

خانچی تصریح كرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر، محور مسجدسلیمان به اندیكا در اثر ریزش كوه برای مدتی مسدود شد و این حادثه حتی خسارت مالی هم داشت. 

فرماندار مسجدسلیمان درباره وضعیت عشایر این شهرستان، خاطرنشان كرد: عشایر مسجدسلیمان بیشتر در ۲ منطقه متراكم هستند كه قصد داریم در این مناطق ساخت و سازهایی انجام دهیم و منازلی مسكونی ایجاد كنیم. 
همچنین با اعطای وام به عشایر برای مقاوم‌سازی محل سكونت خود و استقرار آنها در مكان‌هایی دور از مسیر رودخانه‌ها، امنیت آن‌ها هنگام بارش‌های شدید باران تامین خواهد شد. 

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.