پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط عــلــی چراغیان |

 

اولين شهر نفتي خاورميانه آماده میزبانی از میهمانان نوروزی

تاسيسات نفتي و صنعتي پايتخت نفتي ايران و خاورميانه آماده بازديد ميهمانان نوروزي و کاروانهای راهیان نور  است .

رييس روابط عمومي  شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان با اعلام اين خبر گفت : با توجه به ثمر رسيدن اولين چاه نفت خاورميانه و ايران در يكصد سال پيش در مسجدسليمان تاسيسات استخراخ و پالايش نفت سوژه مناسبي جهت بازديد ميهمانان نوروزي و علاقمندان به آشنایی با نحوه تولید و پالایش نفت است .

رسول احمدي با اشاره به بازديد همه ساله گروههاي راهيان نور و دانشجويان از اين تاسيسات گفت : وجود اين تاسيسات در اين شهر فرصت مناسبي براي علاقمندان و دانشجويان است تا با تاريخ صنعت اول كشور که نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد  آشنا شوند .

وي افزود : در همين راستا و با هماهنگي هاي انجام شده بازديد ميهمانان و علاقمندان از تاسيسات اولين شهر نفتي خاورميانه و ايران در ايام نوروز بلامانع ميباشد .

وي در خصوص اماكني كه ميتواند مورد بازديد علاقمندان واقع شوند گفت : دكل و تاسيسات چاه شماره يك تاسيسات كارخانه تقطير و گوگرد سازي بي بيان كه بخشي از پارك موزه نفت در ايام عيد نوروز براي بازديد علاقمندان بلامانع ميباشد .

وي افزود : همچنين وجود اولين چاه گازي پيچ و مهره اي خاورميانه مشهور به چاه ژوراسيك اولين نيروگاه برق خاورميانه در منطقه تمبي آثار بجاي مانده از اولين راه آهن كشور و چشمه هاي خودجوش نفت در منطقه سی برنج از ديگر نقاطي است كه ميتواند براي بازديد علاقمندان جالب توجه باشد .

وي  ادامه داد : تلاش كليه مديران ، روسا و كاركنان شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان بر اين مبناست تا بازديد ميهمانان و شهروندان از اين اماكن صنعتي با خاطراتي خوش و به ياد ماندني همراه باشد .

شايان ذكر است اولين چاه نفت خاورميانه و ايران در پنجم خرداد ماه 1287 خورشيدي در مسجدسليمان به ثمر رسيد . متعاقب به ثمر رسيدن آن بسياري از امكانات رفاهي كشور و خاورميانه براي اولين بار در اين شهر ايجاد شد .

اولين راه آهن اولين جاده آسفالته اولين سيستم آب شرب 24 ساعته اولين شبكه جمع آوري فاضلاب اولين استاديوم فوتبال اولين باشگاه گلف اولين سالن آمفي تئاتر اولين باشگاه بيليارد اولين باشگاه بولينگ اولين زمين تنيس اولين نيروگاه برق اولين پالايشگاه نفت و بسياري ديگر از اولين ها از جمله اين امكانات ميباشند .

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران میباشد استخراج و تولید نفت و گاز در این منطقه را با اولویت صیانت از این نعمت خدادادی برای نسلهای آینده برعهده دارد .

مسجدسليمان در 125 كيلومتري شمال شرقي اهواز و در كوهپايه هاي كوههاي زاگرس و در مجاورت رودخانه خروشان كارون بنا شده و بواسطه وجود رودخانه هاي متعدد داراي بهاري سرسبز همراه با رويش گلهاي رنگارنگ و هوايي لطيف و  فرحبخش ميباشد .  

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.