پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری
نوشته شده در تاريخ برچسب:عکس,بختیاری,عکس,ایل,بختیاری, توسط عــلــی چراغیان |

یك نفر باید بخواند ایل را كاشكی باران براند نیل را

رد پای ایل را گم كرده ایم آسمان را بد تجسم كرده ایم

ایل ما كوچید پشت رنگها دور گشت از چشم ما فرسنگها

ایل من در هم همستان گم شده در غروبی از غم ستان گم شده

موج در موج دویت من كجا ست كاسه گرم تلیت من كجاست

من كتاب ایل را گم كرده ام آفتاب ایل را گم كرده ام

ایل من از بی قراری كوچ كرد در غروب بی بهاری كوچ كرد

فصل فصل غربت ایل من است نسل نسل غربت ایل من است

خط خط چوقای من بی رنگ شد پیلك مینای تو از سنگ شد

گرمی دستان مان را آب برد ایل كوچیده است و مارا خواب برد

ریشه ما لابلای سنگها ما اسیر خدعه و نیرنگها

هفت حرف ایل من ایل من است واژه های ناب انجیل من است

قیل و قال ایل من آواز من آسماری زردكوه تاراز من

ساكنان قلعه دردیم ما از تبار صخره زردیم ما

وراثان درد و باران و نمد از تبار ایل سردار اسعد

هفت شهر عشق در ایل من است تیشه فرهاد ماپیل من است

در به در دنبال ایلم می روم وارگه تا وارگه هی میدوم

ایل من یك روز برخیزد ز خواب قرن ما ابر است و ایلم آفتاب

یك نفر باید بخواند ایل را

كاشكی باران براند نیل را

شعر: از دوست عزیز آیا پیر

 

قابل توجه تمامی بازدیدکنندگان سایت تمامی عکسهای سایت سردیارون بصورت اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد

علت نزدن لوگو بر روی تصاویر فقط و فقط به دلیل استفاده  مطلوب شما از تصاویر می باشد

جهت دریافت و مشاهده هر عکس بر روی آن کلیک کنید:

کوچ ایل

گلیم بافی

درس خواندن در زیر آسمان آبی

خانه های که با رنج و سختی بنا شده

مادران و دختران ایل در حال آوردن هیزوم به خانه

بهون ایلم

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

دوستا ر بختیاری
ساعت18:13---1 خرداد 1390
لطفا از طایفه بزرگ جلیل ازایل بابادی مطلب بگذارید ممنوع میشم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.