پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری

مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از بکارگیری انرژی خورشیدی در این شرکت خبرداد .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، سید کمال موسوی با اعلام این خبر گفت : جزییات این طرح توسط کارشناس انرژی این مدیریت تهیه و جهت تصویب به هیأت مدیره شرکت ارایه شده است .

 وی ادامه داد : از آنجاییکه یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین راههای تأمین انرژی الکتریکی در استان خوزستان استفاده از انرژی خورشیدی است بدنبال اجرای این طرح میباشیم .

وی با عنوان اینکه در بیشتر روزهای سال در استان خوزستان از تابش خورشید بهره میبریم گفت : لازم است از این نعمت خدادادی در جهت خلق فرصت خدمت به شهروندان بیشترین بهره برداری را داشته باشیم .

موسوی افزود : در گام نخست جهت استفاده از این انرژی پاک ، روشنایی واحدها و تأسیسات این شرکت از طریق انرژی خورشیدی تأمین میشود .

وی در خصوص اماکن مورد استفاده از این انرژی پاک گفت : در گام نخست از این سیستم میتوان در شیرگاههای حدفاصل واحدهای بهره برداری استفاده کرد که بدلیل پراکندگی جغرافیایی و بعد مسافت ، احداث شبکه برق برای تأمین انرژی الکتریکی  هزینه های زیادی بدنبال دارد .

موسوی خاطر نشان کرد : تاکنون 38 واحد از محل های مذکور جهت استفاده از انرژی خورشیدی شناسایی شده و در آینده ای نزدیک از این موهبت الهی در واحدهای عملیاتی این شرکت استفاده خواهد شد .

وی یادآور شد : با استفاده از انرژی خورشیدی علاوه بر تأمین مطمئن انرژی لازم برای واحدهای مختلف عملیاتی ، در سال جهاد اقتصادی ، هزینه های پرداختی به شرکت توزیع برق کاهش می یابد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای از این محل به عمل خواهد آمد .

لازم به ذکر است شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از 5 شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در گستره ای به وسعت 27 هزار کیلومتر مربع در استان خوزستان و بخشی از استان لرستان فعالیت میکند و از نظر وسعت حوزه عملیاتی بزرگترین شرکت بهره بردار نفت و گاز در جنوب کشور است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.