پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری

http://s3.picofile.com/file/7499348595/241353_353920571357965_1787668588_o.jpg

 

شما اولین مدال آور خوزستانی هستید در مسابقات وزنه برداری المپیک هستید در این زمینه چه احساسی دارید ؟ 

 

احساس خوبی است مخصوصاً" برای اولین‌ها احساس خوبی داره و از این بابت خوشحالم ولی از همه مهم‌تر این است انشالله ادامه دار باشد.و الگویی باشم برای آن‌هایی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند.

نظر و احساستان را در مورد استقبال مردم را توصیف کنید ؟ 

 

با توجه به اینکه آن موقع ماه مبارک رمضان بود و هوای خیلی گرم بود مردم لطف کردند و تشریف آوردند و باعث دلگرمی ما شدند که بسیار جای تشکر دارد

چه برنامه ای برای آینده ورزشی خود دارید ؟ 

 

به یاری خداوند در هفته آینده تمریناتم را در اهواز شروع می‌کنم و تمرینات حرفه ای را در اردوی تیم ملی ادامه خواهم داد تا برای مسابقات جهانی ورشو20013 لهستان آماده شوم.

آیا تا کنون از ادامه راه ورزشی ناامید شداید ؟ 

 

بله پیش آمده است رشته وزنه برداری ورزش سنگینی است و گاهی آسیب‌دیدگی های شدید به همراه دارد بالطبع هر ورزشکاری پس از مصدومیت از نظر سلامت روحی هم آسیب می‌بیند اما پس از بهبود شرایط و انگیزه به حالت عادی برمیگردد.

 

از دید شما دنیای ورزشکاران با دنیای آن دسته که اصلاً اهل و ورزش نیست چه تفاوتی دارد ؟ 

 

به نظر من دنیای ما و آن‌ها فرقی ندارد جز از نظر دستاوردهای روحی و جسم دنیای ورزش.

ماندگارترین صحنه ای که پس از مدل آوری در ذهنتان نقش بست چه بود ؟

 

فکر می‌کنم بعد از حرکت دو ضرب، بوسیدن وزنه بود که بعدها عکسی دیدم که در مسابقات جهانی 20011 پاریس بود که وزنه افتاده بود که از شدت ناراحتی به وزنه زده بودم و عکس دوم المپیک 2012 لندن بود که بعد از بلند کردن وزنه آن را بوسیده بودم و این تصویر در ذهنم ماندگار شد.

 

روند پیشرفت ورزش در زادگاهتان مسجد‌سلیمان را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟ 

 

به عقیده من نمی‌توان شرایط کنونی ورزش مسجدسلیمان را خیلی خوب ارزیابی کرد . یک زمانی ورزش در مسجدسلیمان شرایط بسیار خوبی داشته همین وزنه برداری در استان خوزستان و حتی ایران صاحب قدرت بوده است در حالی که الآن این‌طور نیست به همان نسبت که ورزش خوزستان ضعیف شده به همان میزان و یا شاید هم بیشتر ورزش در مسجدسلیمان ضعیف شده است البته اخیر خبر دار شدم که باشگاه شرکت نفت مسجدسلیمان به کوشش دو مربی خوب در حال آموزش از پایه هستند و استعداد یابی جوانان را برای پشتوانه سازی آینده آغاز کرده‌اند امیدوارم که موثر باشد و گام‌های آغازین یک حرکت بزرگ‌تر باشد.

 

چقدر پتانسیل در جوانان بختیاری در ورزش می‌بینید؟

 

به عقیده من پناسیل و تلاش ارتباط تنگاتنگی دارند چرا که اگرپنانسیل داشته باشیم هدف را به درستی دنبال کنیم و در آن مسیر تلاش کنیم بی شک با این پناسیل که در ذات جوانان بختیاری می‌بینم صد در صد به موفقیت‌های بزرگی دست می یابند.

 

چقدر مایل هستید برای جوانان علاقه‌مند به این رشته در مسجد‌سلیمان وقت بگذارید ؟ 

 

از صمیم قلب علاقمند به خدمت ایشان هستم ولی خب با شرایطی که پیش رو دارم مثلا سالی 9 الی 10 ماه را باید در اردوی تیم ملی باشم از آن لحاظ نمی‌توانم مستقیماً کار کنم ولی به طور غیر مستقیم اگر کاری از دستم برآید حتماً چرا که نه.

 

به عنوان جوان موفق چه خدمتی می‌توانید به هم تباران با اصالت سرای‌ مسجد‌سلیمان کنید ؟

 

من برای هر گونه کمکی که از دستم برآید در صورتی که در شرایط مطلوب زمانی باشم اعلام آمادگی می‌کنم.

 

اگر شما بتوانید از یک نفر در زندگی اتان تشکر کنید از چه کَسی تشکر می‌کنید ؟

 

اعتقاد بنده این است که برای موفقیت هیچ وقت یک عاملی نیست و برای رسیدن به موفقیت نمی‌توان از یک نفر تشکر کرد من از تمتم کسانی که مرا کمک کردند و نکردند تشکر می کنم از کسانی که موفقیت مرا خواستند و نخواستند تشکر می‌کنم آنها به من دلگرمی دادند و آن‌ها به من تلنگر زدند تا بدانم چه کارهایی را باید انجام دهم و چه کارهایی را نباید. در هر صورت از همه متشکرم.

 

پیام ویژه ای برای جوانان هم تبار " بختیاری " خود دارید ! 

 

می‌خواهم بگویم من از میان شما یک راه را انتخاب کردم و 11سال برای آن زحمت کشیدم تا توانستم حرفی برای گفتن داشته باشم دوست دارم سایر هم تبارانم هم در مسیرهای خوب قدم بردارند و با تلاش و کوشش فراوان به امید خدا به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند و هیچ گاه ناامید نشوند.

 

چه اندازه حضور خداوند را در زندگی اتان احساس می‌کنید ؟

 

بله. من به حضور خداوند را بسیار در زندگی‌ام احساس می‌کنم و هر روز این احساس هم قوی‌تر می‌شود.

 

خانواده چه اندازه از شما راضی هستند ؟

 

اگر از خودشان بپرسید میگویند راضی هستند مخصوصاً مادرم که همیشه می‌گوید راضی است ولی انصافاً خودم فکر می‌کنم این لطف آن‌ها است وگرنه در شرایط سخت تمرینات وقتی که تمرکزم فقط معطوف به ورزش است نمی‌توانم خیلی برای خانواده‌ام وقت بگذارم و یا کمک حالشان باشم و فشارهای تمرینی هم بر خلق و خویم اثر می‌کند و شاید آن گونه که شایسته است نتوانم رفتار کنم.

آیا در ورزش الگویی از نام آوران ایرانی مد‌نظر دارید ؟

در قهرمانی الگویی ندارم اما در بحث پهلوانی فکر می‌کنم جهان پهلوان تختی الگوی بسیار خوبی برای همه ورزش کاران می‌تواند باشد.

گفتید پهلوان وجه تمایز قهرمان و پهلوان در چیست ؟

تفاوت قهرمان و پهلوان زمین تا آسمان است باید قهرمان باشی تا پهلوان شوی فکر می‌کنیم خیلی‌ها می‌توانند قهرمان باشند اما پهلوان نه.

تا چه اندازه از ویژگی‌های پهلوانی در خود می‌بینی ؟

راستش نمی‌توانم بگوییم تا چه اندازه ولی امیدوارم کم نباشد.

 آیین‌ها و سنت های کهن تبار بختیاری و همچنین شاهنامه و ارزش‌های معنوی آن به آن کتابی ارجمند در میان بختیاری چقدر در شکل گیری شخصیت و منش شما موثر بوده است؟

 

به شخصه بسیار به آیین‌ها و رسوم این قوم با اصالت علاقه‌مند هستم و مطالعه در این زمینه دارم البته قطعاً بنده و مردم بختیاری همگی تحت تأثیر صفات پسندیده و مورد وصف شاهنامه بوده‌ایم و میراث داران نجابت، آرمان‌خواهی،مهین دوستی ، بخشش و شجاعت وظللم ستیزیاجداد پاک و نگاهبان کهن سرزمین ایران هستیم.

کدام یک از شخصیت‌های شاهنامه بیشتر مورد پسند شماست ؟

به شخصیت ایرج علاقمندم چرا که پهلوان منشی بود که مظهر سادگی و مهربانی وفا و زیبایی، شجاعت و سخاوت است.

آقای کورش کیانی قلعه سردی شاعر نامی کشور شعری در وصف و ستایش افتخار آفرینی شما سروده‌اند آیا پیام یا صحبتی برای ایشان دارید ؟

بسیار از ایشان سپاسگزارم که لطف کردند و ذوق هنر به خرج دادن و غیرت بختیاری را نشان دادند. من ایشان را ندیدم ولی قطعه ایشان را شنیدم که بسیار زیبا و در خور تمجید است آروزی شادکامی و موفقیت برای ایشان دارم.

این واژه‌ها چه چیزی در ذهن شما یادآوری می‌کند ؟

مسجدسلیمان: شهر اولین‌ها اما حالا آخرین

پهلوان: توصیفش سخت است

آرامش: کمتر داشته‌ام. 

_________

مصاحبه کننده : عباس بویری   عکاس : حمید اسکندری

http://s3.picofile.com/file/7499358274/sscss.jpg

جهت مشاهده عکس با کیفیت بالا بر روی عکس مورد نظر کلیک نمایید :

http://s3.picofile.com/file/7499348595/241353_353920571357965_1787668588_o.jpg              http://s3.picofile.com/file/7499348488/54klg5x0o7wwjr4mnsbc_copy.jpg
                   

 


نظرات شما عزیزان:

پویا ذوالفقاری از طایفه ی راکی
ساعت21:41---28 بهمن 1391
بنازوم پیا بختیارینه واقعاباعث افتخار همه مسجد سلیمانی ها شدی

nasrin mansori
ساعت13:52---9 آبان 1391


nasrin mansori
ساعت13:52---9 آبان 1391
asheghetam navab jon terekondi vase m.i.s

سلمان حافظی از آبادان
ساعت23:22---14 مهر 1391
من هم به نوبه ی خودم تبریک عرض میکنم خدمت تمام ایرانی ها و بخصوص بچه های مسجدسلیمان این قهرمانی و کار بزرگ پهلوان نواب رو،بچه های مسجدسلیمان بچه های مظلوم و رنج کشیده ای هستن که توانایی ذاتی انجام کارهای بزرگ تو خون اونا جریان داره.به امید موفقیت های بعدی...

مسعود کریمی
ساعت13:37---30 شهريور 1391
تشکر ویژه از مدیر سایت . زنده باد نواب که باعث افتخار ایران و بختیاری شد.};-};-

مهرداد بختیار
ساعت22:03---27 شهريور 1391
درود جناب بویری و وب سایت سردیارون مصاحبه بسیار خوبی ترتیب دادید ..موفق باشید


منصور موری
ساعت11:26---27 شهريور 1391
ای جااااااااااانم پهلوون ماشالا ماشالا نوم خدا واقعا افتخاری واسه شهر و استان و کشور خدانگهدار و حافظت باشه نواب عزیز و با غیرت ماشالا ماشالا بس بگین= DD

ایمان سلحشور
ساعت12:49---25 شهريور 1391
سلام

خیلی ممنون از مدیریت سردیارون
مصاحبه ای متفاوت با پهلوانی متفاوت بود
..زنده باد


آریو ، تهران
ساعت11:36---25 شهريور 1391
با درود
خواستم ازین فرصت استفاده کنم و ضمن افتخار به پهلوانان غیور بختیاری ، توهین و اقدام دکتر آجیلی رییس دانشگاه کشاورزی رامین اهواز را به قوم آریایی وبزرگ لر که گفته بود حضور لرها در خوزستان مشکلات قوم و قبیله ای و فرهنگی درست میکند و از پذیرش آنها معذوریم و فقط پذیرش بومی داریم( عرب)!!!محکوم کنم و بگم که اقدام این عرب جدایی طلب دنباله رو جریان مسخره عربهای جدایی طلب خوزستانه و اعلام کنم ما بختیاریها تا آخرین نفس به این عربها اجازه نخواهیم داد حتی 1 سانتیمتر هم از خاک خوزستان جدا بشه ، اولین اتحاد ما لرها که رو دیدند خوشبختانه با فشار نمایندگان لر و بختیاری درمجلس وزیر علوم ایشان رو برکنار کردند.
باید حواسمان جمع باشد و کوچکترین فرصتی به این افرادی که متعلق به ایجا نیستند را ندهیم ، کسی که ایرانی باشد هیچ موقع نمیخواهد کشورش تجزیه شود ، شما مهاجرید و خیلی هم باید ممنون باشید تحملتون میکنیم اگه هم ناراحتین بفرمایید به زادگاهتان برگردید در بیابانها و سوار بر شترانتان
زنده باد ایران ، زنده باد بختیاری


سمانه منصوری شهنی
ساعت10:27---25 شهريور 1391
سلام به همه و نواب عزیز و دوست داشتنی واقعا باید بهت افتخار کرد داش نواب خوشتیپ و همچنین اون همشهریه موفق رانندگی واااای ببخشید یادم رفت اسمش هاهاهاا وقتی داشتی وزنه میزدی بابام و داداشام خونه رو کرده بودن اتاق عمل همش استرس استرس من که دیگه عصبی شده بودم گفتم بابا بس کنین دیگه حالا انگار........هاهاهاا وقتی وزنه رو زدی وای خدا صدای جیغ و داد و هوار از همه خونه های شاهین شهر بلند شد و همه مسجدسلیمانی ها اومدن فردوسی بوق و داد و هورا و بوق بوق میزدن واقعا زنده باشییید همتون...

یک بختیاری
ساعت22:59---24 شهريور 1391
مصاحبه ای نواب نصیر بختیاری بسیار غرور انگیز بود درود بر پهلوان جوان };-};-

نقدیپور
ساعت12:39---24 شهريور 1391
دست مریزاد مصاحبه خوبی انجام دادید و این لازم و شایسته بود
به ایشان افتخار میکنم جوانی والا مقام باغیرت و در این حال افتاده.
ایشان یک تجربه خوب رو به همتباران سفارش کرده ۱۱ سال تلاش
برای هدف؛و به هدفش هم دستیافت.همچنین در جایی اشاره کرده:از
تمام کسانی که به من کمک کردند و نکردن تشکر میکنم ... آنهایی
به من تلنگر زدند ...خوب این تجربه و متانت وی را میرساند
ضمن سپاس از آقای بویری برای این مصاحبه برای این جوان همتبار
نیز آرزوی موفقیتهای روز افزون دارم باشد که بختیاریها همیشه همچنان
گذشته نامداران کشورعزیزمان باشند


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.