پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری

این بار از حکایتی واقعی سخن می گوییم که سال های نه چندان دور در خوزستان اتفاق افتاده است. با خواندن این واقعه باید به اوضاع و احوال این روزهای کارون گریست؛ رودخانه ای که دیروز انواع ماهی ها را در خود پرورش می داد و امروز از فاضلاب اشباع شده است! این داستان در کتاب «یادی از شوشتر» نوشته زنده یاد محمدباقر نیرومند آمده که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

در این کتاب آمده است: «در اوقاتی که شوشتر و اهواز از راه رود کارون با کشتی بخار رفت و آمد می کردند در سفری با کشتی در بین راه در جایی توقف کردیم که بیشه ای در آن حوالی بود.لحظه ای گذشت و صدای غرش شیری به گوش رسید که به سمت رودخانه می آمد مسافران بر عرشه کشتی برای تماشای شیر جمع شدند طولی نکشید که شیر پیدا شد و برای نوشیدن آب به کنار رودخانه رفت همین که پوزه خود را در آب کرد ، کوسه ای از میان آب هر دو لب شیر را گرفت. شیر از درد به هوا برجست و با دهان خون آلود غرش کنان به طرف بیشه گریخت ، ولی پس از قدری دویدن و غریدن دوباره از همان راه برگشت و در همان جا که زخم خورده بود ، بر روی چنگ نشست.

یک دست را بالا آورد و پوزه خود را روی آب نهاد و چون کوسه معمولا پس از شکار چند بار جولان و حمله می کند با احساس نزدیک شدن پوزه شیر به آب به طرف وی آمد. در این حال شیر با یک حرکت سریع ، کوسه را با چنگال قوی خود ربود و به بیرون پرتاب کرد و بر بالای او رفت و با چنگال او را از هم درید و راه خود را گرفت و رفت. همین که نزد لاشه کوسه رفتیم، در شکم پاره شده اش حلقه ای نقره ای که معمولا در آن زمان به مچ پا می کردند و آن را میل پا می گفتند ، یافتیم که معلوم بود پای کسی را خورده و میل پا در شکمش مانده است.

حال خود قضاوت کنید که کارون چه بود و در اثر سهل انگاری های مسئولین چه شد.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.